Podczas wymiany radia fabrycznego na radio z rynku wtórnego należy zachować oryginalne funkcje zdalnego sterowania na kierownicy.
W zależności od wyposażenia pojazdu oraz zakresu funkcji i oprogramowania urządzenia doposażenia, poszczególne funkcje obsługi mogą zostać pominięte lub zastąpione innymi funkcjami.
Porównaj pokazane wtyczki adaptera z wtyczkami w Twoim pojeździe i upewnij się, że pasują wizualnie i technicznie.
Sprawdź także, czy w Twoim pojeździe zamontowano jedno z podanych oryginalnych radioodbiorników fabrycznych.
Przed ostatecznym montażem sprawdź działanie pojazdu, ustawienia pojazdu i pilota w kierownicy pod kątem działania.
Uwaga:
- CAN Bus
- Podłączenie: 40-pinowe złącze Quadlock BMW
- Podłączenie: prąd ciągły +12 V, żółty zacisk 30 akumulatora z bezpiecznikiem
- Połączenie: system dźwiękowy OEM MOST > Cinch(m) czerwony/biały
- Połączenie: Pilot na kierownicy > gniazdo 3,5 mm / luźny kabel
- Pojazdy z urządzeniem OEM Business Professional
- Pojazdy z systemem dźwiękowym OEM MOST
- Pojazdy bez iDrive
- Obsługiwany kontroler PDC*
- Dźwięki ostrzegawcze nie są obsługiwane*
- Ustawienia przełączników DIP dla producenta urządzenia do modernizacji (patrz BDA)
- Cinch(m) > wyjście przedniego przedwzmacniacza dla radia modernizowanego
- Funkcja Fader nie jest obsługiwana
Marka i model:
- BMW serii 1 (E81/82/87/88) 03/2004 - 10/2013
- BMW serii 3 (E90/91/92/93) 03/2005 - 10/2013
- BMW serii 5 (E60/61) 07/2003 - 07/2010
- BMW X5 (E70) 03/2007 - 09/2013
- BMW X6 (E71/E72) 05/2008 - 06/2014
Dostarczane są następujące sygnały:
- Pojazdy ponownie importowane lub pojazdy z innym oprogramowaniem mogą mieć niezgodne funkcje.
- czerwony: zacisk zapłonu +12V 15
- pomarańczowy: zacisk oświetleniowy +12V 58
- fioletowy/biały: sygnał cofania +12 V
- różowy: sygnał prędkości
- zielony: masa sygnału hamulca ręcznego GND
- Obciążalność wyjść: maks. 250 mA.
- Wymagania prądowe większe niż 250 mA:
- 1 rezystancja cewki przekaźnika 75 omów min.
- 2 Rezystancja cewki Ralais 150 Ohm min.
- Zdalne sterowanie na kierownicy
- System dźwiękowy OEM > funkcja tłumika nie jest obsługiwana
- *Pojazdy z PDC / sygnałami ostrzegawczymi > Artykuł: can-pdc
Ogólne instrukcje instalacji:
Badanie:
1: Sprawdzenie wszystkich funkcji operacyjnych i funkcji ustawień pojazdu urządzenia OEM
2: Zdemontuj urządzenie OEM bez napięcia
3: Sprawdź wszystkie połączenia interfejsu pod kątem poprawności i ciągłości bez napięcia
Podłączenie i kolejność połączeń:
1: Dokonaj ustawień i konfiguracji sprzętowej interfejsu bez napięcia
2: Sprawdź konfigurację kabla połączenia radiowego
3: Podłączyć kabel połączeniowy radia zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia doposażonego
4: Wszystkie pozostałe podłączenia wykonać zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia doposażonego
5: Podłączenie całej instalacji do pojazdu z połączeniem pod napięciem jako ostatnie
6: Konfiguracja oprogramowania interfejsu zgodnie z informacjami zawartymi w tekście artykułu oraz w BDA
7: Konfiguracja urządzenia doposażeniowego zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia doposażeniowego pilot na kierownicy/kamera/FSE/zasilanie fantomowe anteny i inne
8: Test funkcjonalny pilota na kierownicy i pojazdu
Zmiany w konfiguracji sprzętowej interfejsu i kabla do podłączenia radia:
1: Wprowadzaj zmiany bez napięcia
2: Podłączenie po modyfikacji, patrz 5 do 8 powyżej
Jeżeli interfejs lub pojazd działają nieprawidłowo:
1: Aktualizacja do urządzenia OEM
2: Obsługuj urządzenie OEM
3: Ustanów ciszę magistrali CAN
4: Sprawdzenie konfiguracji sprzętowej interfejsu
5: Podłączenie po odpoczynku magistrali CAN, patrz 5 do 8 powyżej
Podłączenia, zmiany połączeń, alternatywne połączenia, połączenia luźnych kabli lub przedłużenia połączeń luźnych kabli podane w tekście informacyjnym lub instrukcji obsługi służą wyłącznie celom orientacyjnym i informacyjnym dla przeszkolonego personelu specjalistycznego.
Dodatkowe połączenia, zmiany w konfiguracji przewodów w wiązce przewodów lub zastosowanie alternatywnych połączeń lub przedłużeń połączeń:
1: Podłączenia i zmiany mogą wykonywać wyłącznie przeszkoleni specjaliści
2: Przed podłączeniem należy sprawdzić połączenia i zmiany pod kątem wszelkich zezwoleń producenta lub warunków gwarancji producenta, na które zmiany mogą mieć wpływ
3: Przed podłączeniem należy sprawdzić połączenia i zmiany pod kątem działania i prawidłowości, dokonując pomiaru i porównania, korzystając z planu rozmieszczenia przewodów pojazdu
4: Podłączenia i zmiany dokonujesz na własną odpowiedzialność i nie gwarantujesz funkcjonalności
5: Podłączeń i zmian dokonujesz na własne ryzyko, bez gwarancji uszkodzenia pojazdu, urządzenia doposażonego lub interfejsu
6: Modyfikacje wstępnie zmontowanej wiązki przewodów mogą spowodować unieważnienie gwarancji produktu
Na podstawie 0 opinii
ogólnie
Nazwa pliku |
Odnośnik |
Opis |
42XBM012-0-Adapter-do-sterowania-z-kierownicy-BMW.pdf |
Pobierz plik
|
|