Podczas wymiany radia fabrycznego na radio z rynku wtórnego należy zachować oryginalne funkcje zdalnego sterowania na kierownicy.
W zależności od wyposażenia pojazdu oraz zakresu funkcji i oprogramowania urządzenia doposażenia, poszczególne funkcje obsługi mogą zostać pominięte lub zastąpione innymi funkcjami.
Porównaj pokazane wtyczki adaptera z wtyczkami w Twoim pojeździe i upewnij się, że pasują wizualnie i technicznie.
Sprawdź także, czy w Twoim pojeździe zamontowano jedno z podanych oryginalnych radioodbiorników fabrycznych.
Przed ostatecznym montażem sprawdź działanie pojazdu, ustawienia pojazdu i pilota w kierownicy pod kątem działania.
Uwaga:
- CAN BUS
- Podłączenie: 40-pinowe złącze Quadlock Mercedes
- Połączenie: system dźwiękowy OEM MOST25 > Cinch(m) czerwony/biały
- Pojazdy z urządzeniem OEM 2-DIN Audio 20
- Pojazdy z nawigacją OEM 2-DIN Audio 50 APS Comand NTG2/NTG2.5*
- Pojazdy z systemem dźwiękowym OEM MOST25**
- Pojazdy bez urządzenia OEM Audio 10
- Pojazdy bez nawigacji Comand 2.0 / 2.5 OEM
- Pojazdy bez systemu dźwiękowego D2B OEM
- Ustawienia przełączników DIP dla producenta urządzenia do modernizacji (patrz BDA)
- Cinch(m) > wyjście przedniego przedwzmacniacza dla radia modernizowanego
- Funkcja Fader nie jest obsługiwana
Marka i model:
- Mercedes Klasa A (C169/W169) 10.2004 - 04.2008
- Mercedes Klasa A (C169/W169) 06.2008 - 06.2012
- Mercedes Klasa B (T245) 07.2005 - 04.2008
- Mercedes Klasa B (T245) 04.2008 - 09.2011
- Mercedes Klasa C (CL203/S203/W203) 02.2004 - 09.2007
- Mercedes CLK Klasa (W209) 04.2005 - 01.2010
- Mercedes Klasa GL (X164) 09.2006 - 05.2009
- Mercedes Klasa GL (X164) 05.2009 - 07.2012
- Mercedes Klasa M (W164) 07.2005 - 04.2008
- Mercedes Klasa M (W164) 10.2008 - 07.2011
- Mercedes ML (W164) 07.2005 - 04.2008
- Mercedes ML (W164) 10.2008 - 07.2011
- Mercedes Klasa R (W251) 09.2005 - 05.2007
- Mercedes Klasa R (W251) 05.2007 - 05.2010
Dostarczane są następujące sygnały:
- Pojazdy ponownie importowane lub pojazdy z innym oprogramowaniem mogą mieć niezgodne funkcje.
- czerwony: zacisk zapłonu +12V 15
- pomarańczowy: zacisk oświetleniowy +12V 58
- fioletowy/biały: sygnał cofania +12 V
- różowy: sygnał prędkości
- zielony: masa sygnału hamulca ręcznego GND
- Obciążalność wyjść: maks. 250 mA.
- Wymagania prądowe większe niż 250 mA:
- 1 rezystancja cewki przekaźnika 75 omów min.
- 2 Rezystancja cewki Ralais 150 Ohm min.
- Zdalne sterowanie na kierownicy
- System dźwiękowy OEM MOST25 > Funkcja Fader nie jest obsługiwana
- *Ustawienia czasu nie są obsługiwane > Jeśli to możliwe, koduj pojazdy do urządzenia OEM Audio 20
- **Dodatkowe komponenty OEM > Usuń zmieniarkę CD/tuner TV/moduł telefoniczny z pierścienia MOST:
- Złącze kabla światłowodowego MOST ring > Artykuł: 771000-2100
- Pętla światłowodowa (f) Pierścień MOST > Artykuł: 771000-2101
Ogólne instrukcje instalacji:
Badanie:
1: Sprawdzenie wszystkich funkcji operacyjnych i funkcji ustawień pojazdu urządzenia OEM
2: Zdemontuj urządzenie OEM bez napięcia
3: Sprawdź wszystkie połączenia interfejsu pod kątem poprawności i ciągłości bez napięcia
Podłączenie i kolejność połączeń:
1: Dokonaj ustawień i konfiguracji sprzętowej interfejsu bez napięcia
2: Sprawdź konfigurację kabla połączenia radiowego
3: Podłączyć kabel połączeniowy radia zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia doposażonego
4: Wszystkie pozostałe podłączenia wykonać zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia doposażonego
5: Podłączenie całej instalacji do pojazdu z połączeniem pod napięciem jako ostatnie
6: Konfiguracja oprogramowania interfejsu zgodnie z informacjami zawartymi w tekście artykułu oraz w BDA
7: Konfiguracja urządzenia doposażeniowego zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia doposażeniowego pilot na kierownicy/kamera/FSE/zasilanie fantomowe anteny i inne
8: Test funkcjonalny pilota na kierownicy i pojazdu
Zmiany w konfiguracji sprzętowej interfejsu i kabla do podłączenia radia:
1: Wprowadzaj zmiany bez napięcia
2: Podłączenie po modyfikacji, patrz 5 do 8 powyżej
Jeżeli interfejs lub pojazd działają nieprawidłowo:
1: Aktualizacja do urządzenia OEM
2: Obsługuj urządzenie OEM
3: Ustanów ciszę magistrali CAN
4: Sprawdzenie konfiguracji sprzętowej interfejsu
5: Podłączenie po odpoczynku magistrali CAN, patrz 5 do 8 powyżej
Podłączenia, zmiany połączeń, alternatywne połączenia, połączenia luźnych kabli lub przedłużenia połączeń luźnych kabli podane w tekście informacyjnym lub instrukcji obsługi służą wyłącznie celom orientacyjnym i informacyjnym dla przeszkolonego personelu specjalistycznego.
Dodatkowe połączenia, zmiany w konfiguracji przewodów w wiązce przewodów lub zastosowanie alternatywnych połączeń lub przedłużeń połączeń:
1: Podłączenia i zmiany mogą wykonywać wyłącznie przeszkoleni specjaliści
2: Przed podłączeniem należy sprawdzić połączenia i zmiany pod kątem wszelkich zezwoleń producenta lub warunków gwarancji producenta, na które zmiany mogą mieć wpływ
3: Przed podłączeniem należy sprawdzić połączenia i zmiany pod kątem działania i prawidłowości, dokonując pomiaru i porównania, korzystając z planu rozmieszczenia przewodów pojazdu
4: Podłączenia i zmiany dokonujesz na własną odpowiedzialność i nie gwarantujesz funkcjonalności
5: Podłączeń i zmian dokonujesz na własną odpowiedzialność bez gwarancji uszkodzenia pojazdu, urządzenia doposażenia lub interfejsu
6: Modyfikacje wstępnie zmontowanej wiązki przewodów mogą spowodować unieważnienie gwarancji produktu
Na podstawie 0 opinii
ogólnie