Podczas wymiany radia fabrycznego na radio z rynku wtórnego należy zachować oryginalne funkcje zdalnego sterowania na kierownicy.
W zależności od wyposażenia pojazdu oraz zakresu funkcji i oprogramowania urządzenia doposażenia, poszczególne funkcje obsługi mogą zostać pominięte lub zastąpione innymi funkcjami.
Porównaj pokazane wtyczki adaptera z wtyczkami w Twoim pojeździe i upewnij się, że pasują wizualnie i technicznie.
Sprawdź także, czy w Twoim pojeździe zamontowano jedno z podanych oryginalnych radioodbiorników fabrycznych.
Przed ostatecznym montażem sprawdź działanie pojazdu, ustawienia pojazdu i pilota w kierownicy pod kątem działania.
Uwaga:
- CAN Bus
- Podłączenie: 2-pinowe zasilanie Mercedes
- Podłączenie: 2-pinowy rozdzielacz magistrali CAN
- Połączenie: system dźwiękowy OEM MOST > Cinch(m) czerwony/biały
- Pojazdy z systemem dźwiękowym Harman Kardon OEM*
- Pojazdy z systemem dźwiękowym OEM MOST25*
- Pojazdy z bramką audio
- Pojazdy z nawigacją OEM Command APS NTG1
- Pojazdy bez nawigacji Command 2.0 / 2.5 OEM
- Pojazdy bez systemu magistrali optycznej D2B
- Cinch(m) > wyjście przedniego przedwzmacniacza dla radia modernizowanego
- Funkcja Fader nie jest obsługiwana
- Ustawienie czasu nie jest obsługiwane > Jeśli to możliwe, koduj pojazdy na urządzeniu OEM Audio 20
- Przedłużenie anteny nie wchodzi w skład zestawu**
Marka i model:
- Mercedes CLS-Klasse (W219) 10/2004 - 06/2008
- Mercedes E-Klasse (W211) 03/2002 - 02/2008***
- Mercedes SLK-Klasse (R171) 03/2004 - 03/2008
Dostarczane są następujące sygnały:
- Pojazdy ponownie importowane lub pojazdy z innym oprogramowaniem mogą mieć niezgodne funkcje.
- czerwony: zacisk zapłonu +12V 15
- pomarańczowy: zacisk oświetleniowy +12V 58
- fioletowy/biały: sygnał cofania +12 V
- różowy: sygnał prędkości
- zielony: masa sygnału hamulca ręcznego GND
- Obciążalność wyjść: maks. 250 mA.
- Wymagania prądowe większe niż 250 mA:
- 1 rezystancja cewki przekaźnika 75 omów min.
- 2 Rezystancja cewki Ralais 150 Ohm min.
- Zdalne sterowanie na kierownicy
- System dźwiękowy OEM MOST25 > Funkcja Fader nie jest obsługiwana
- *W indywidualnych przypadkach, w zależności od systemu OEM i radia na rynku wtórnym, może wystąpić zwiększony hałas lub odgłosy włączania i wyłączania
- *Dodatkowe komponenty OEM > W razie potrzeby usuń zmieniarkę CD/tuner TV/moduł telefoniczny z pierścienia MOST:
- *Złącze kabla światłowodowego MOST ring > Artykuł: 771000-2100
- *Pętla kabla światłowodowego (f) Pierścień MOST > Artykuł: 771000-2101
- ***Funkcja przedziału elektrycznego nie jest obsługiwana
- Fakultatywny:
- **Przedłużacz kabla antenowego Fakra(m)>Fakra(f) 200cm > Artykuł: 1524-200
- **Przedłużacz kabla antenowego Fakra(m)>Fakra(f) 500cm > Artykuł: 1524-500
- **Adapter antenowy Fakra(m)>DIN(m) pasywny > Artykuł: 1524-01
Ogólne instrukcje instalacji:
Badanie:
1: Sprawdzenie wszystkich funkcji operacyjnych i funkcji ustawień pojazdu urządzenia OEM
2: Zdemontuj urządzenie OEM bez napięcia
3: Sprawdź wszystkie połączenia interfejsu pod kątem poprawności i ciągłości bez napięcia
Podłączenie i kolejność połączeń:
1: Dokonaj ustawień i konfiguracji sprzętowej interfejsu bez napięcia
2: Sprawdź konfigurację kabla połączenia radiowego
3: Podłączyć kabel połączeniowy radia zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia doposażonego
4: Wszystkie pozostałe podłączenia wykonać zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia doposażonego
5: Podłączenie całej instalacji do pojazdu z połączeniem pod napięciem jako ostatnie
6: Konfiguracja oprogramowania interfejsu zgodnie z informacjami zawartymi w tekście artykułu oraz w BDA
7: Konfiguracja urządzenia doposażeniowego zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia doposażeniowego pilot na kierownicy/kamera/FSE/zasilanie fantomowe anteny i inne
8: Test funkcjonalny pilota na kierownicy i pojazdu
Zmiany w konfiguracji sprzętowej interfejsu i kabla do podłączenia radia:
1: Wprowadzaj zmiany bez napięcia
2: Podłączenie po modyfikacji, patrz 5 do 8 powyżej
Jeżeli interfejs lub pojazd działają nieprawidłowo:
1: Aktualizacja do urządzenia OEM
2: Obsługuj urządzenie OEM
3: Ustanów ciszę magistrali CAN
4: Sprawdzenie konfiguracji sprzętowej interfejsu
5: Podłączenie po odpoczynku magistrali CAN, patrz 5 do 8 powyżej
Podłączenia, zmiany połączeń, alternatywne połączenia, połączenia luźnych kabli lub przedłużenia połączeń luźnych kabli podane w tekście informacyjnym lub instrukcji obsługi służą wyłącznie celom orientacyjnym i informacyjnym dla przeszkolonego personelu specjalistycznego.
Dodatkowe połączenia, zmiany w konfiguracji przewodów w wiązce przewodów lub zastosowanie alternatywnych połączeń lub przedłużeń połączeń:
1: Podłączenia i zmiany mogą wykonywać wyłącznie przeszkoleni specjaliści
2: Przed podłączeniem należy sprawdzić połączenia i zmiany pod kątem wszelkich zezwoleń producenta lub warunków gwarancji producenta, na które zmiany mogą mieć wpływ
3: Przed podłączeniem należy sprawdzić połączenia i zmiany pod kątem działania i prawidłowości, dokonując pomiaru i porównania, korzystając z planu rozmieszczenia przewodów pojazdu
4: Podłączenia i zmiany dokonujesz na własną odpowiedzialność i nie gwarantujesz funkcjonalności
5: Podłączeń i zmian dokonujesz na własne ryzyko, bez gwarancji uszkodzenia pojazdu, urządzenia doposażonego lub interfejsu
6: Modyfikacje wstępnie zmontowanej wiązki przewodów mogą spowodować unieważnienie gwarancji produktu
Na podstawie 0 opinii
ogólnie
Nazwa pliku |
Odnośnik |
Opis |
42xmc013-0-Adapter-do-sterowania-z-kierownicy-Mercedes.pdf |
Pobierz plik
|
|