Najwyższej klasy mata 4.0mm z aluminium 100µm do wygłuszania pojazdów
10szt. 37x50cm (1.85m2), wysoka skuteczność, niska waga, MLF=0,55
CTK Premium 4.0 Box
Najwyższej klasy samoklejąca mata antywibracyjna do najbardziej efektywnego wytłumiania drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn, urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD.
Bardzo niska waga, wysoka skuteczność działania, duża elastyczność i przyczepność do podłoża. Cena za opakowanie: 10 arkuszy o wymiarach 370x500 mm (1,85 m2), grubość maty 4,0 mm, grubość aluminiowej folii 0,1 mm (100 mikrometrów).
Jeden z najlżejszych tego rodzaju antywibracyjny materiał na bazie butylu produkowany w Europie !
CTK PREMIUM - NAJLEPSZE DLA NAJLEPSZYCH !
CTK Premium, to jeden z najbardziej zaawansowanych na rynku samoklejący materiał antywibracyjny wykonany na bazie najnowocześniejszego kompozytu wysokogatunkowej gumy butylowej, specjalistycznych polimerów oraz wzmacniającej przetłaczanej folii z czernionego aluminium o grubości 100 mikrometrów (0,1 mm), dodatkowo poprawiającej właściwości akustyczne. Materiał ten charakteryzuje się bardzo wysoką skutecznością tłumienia (pochłaniania) drgań w szerokim zakresie temperatur, dużą elastycznością montażową oraz bardzo wysoką lepkością i przyczepnością do podłoża. Jednocześnie, w porównywalnym przedziale grubości i skuteczności tłumienia drgań (współczynnik MLF), maty tłumiące CTK Premium są jednym z najlżejszych tego rodzaju materiałem antywibracyjnym produkowanym w Europie. Sprawia to, że stosując cieńsze, przez co też lżejsze maty CTK z serii Premium, można uzyskać redukcję wibracji i hałasu na poziomie, jaki byłby możliwy do osiągnięcia przy zastosowaniu innych, mniej zaawansowanych technologicznie materiałów o dużo większej grubości oraz znacznie wyższej wadze. Seria CTK Premium, to również oferta produktów o najszerszym na rynku zakresie dostępnych grubości (1,8/2,2/3,0/4,0mm). To ważny element podczas planowania i wykonywania profesjonalnych instalacji wyciszających pojazdy. Poprzez odpowiedni dobór grubości mat do ich zastosowania w konkretnym miejscu pojazdu, można najbardziej efektywnie wykorzystać właściwości materiału tłumiącego bez zbędnego podnoszenia wagi całej instalacji. Dzięki temu, unikna się niepotrzebnego dociążania grubszą matą mniej ważnych pod kątem akustycznym elementów pojazdu, jednocześnie aplikując najskuteczniejsze, grubsze produkty w najbardziej kluczowych i najważniejszych pod względem redukcji hałasu obszarach nadwozia samochodu. Materiały wibroakustyczne CTK z serii Premium, to bezkompromisowe produkty dedykowane przede wszystkim dla profesjonalnych instalatorów sprzętu car audio oraz renomowanych firm wyciszających pojazdy najbardziej wymagającym klientom, którzy skłonni są zapłacić nieco więcej za najwyższą skuteczność, jakość i komfort.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- najwyższej jakości lekka, samoklejąca mata do najbardziej efektywnego wytłumiania drgań, hałasu i rezonansów akustycznych
- grubość całkowita: 4,0 mm +/- 0,2 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,1 mm (100 µm)
- materiał: zaawansowany kompozyt wysokogatunkowej gumy butylowej i specjalistycznych polimerów wzmocniony przetłaczaną czarną aluminiową folią
- MLF (współczynnik strat. mech.) - skuteczność tłumienia wibracji (więcej=lepiej): 0,55
- wymiary 1 arkusza: 370x500 mm
- powierzchnia 1 arkusza: 0,185 m2
- ilość w opakowaniu: 10 arkuszy / 1,85 m2
- waga: 8,53 kg/opk. (4,61 kg/m2)
- zalecana temperatura montażu: +10ºC do +30ºC
- zakres temperatury stosowania i eksploatacji: -60ºC do +150ºC
- bardzo wysoka lepkość i przyczepność do podłoża, samowulkanizacja
- duża elastyczność oraz wysoka skuteczność działania w bardzo szerokim zakresie temperatur
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- cechy wizualne: aluminiowa folia w kolorze czarnym z prostokątnymi przetłoczeniami, nadrukowana biała grafika z logo CTK Premium
- wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie w samochodzie: dolne i nieruchome elementy nadwozia narażone na największy hałas, np. podłoga kabiny pasażerskiej i bagażnika, nadkola, przegroda komory silnika
- cena za opakowanie - 10 arkuszy o wymiarach 37x50 cm (1,85 m2)
Materiały tłumiące drgania CTK są nietoksyczne oraz bezpieczne w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej (EC). Produkty te, posiadają akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals).
UWAGA! Niektórzy dostawcy mat wygłuszających innych marek, czasem deklarują nietoksyczność lub bezpieczeństwo użytkowania swych produktów jedynie na podstawie certyfikatu RoHS. Taki certyfikat nie ma zastosowania w przypadku materiałów wygłuszających, gdyż dyrektywa RoHS dotyczy tylko produktów elektrycznych i elektronicznych, a nie chemicznych. Takie materiały wygłuszające mogą nie spełniać wymagań prawa lub nie gwarantować bezpiecznego użytkowania.
ZASTOSOWANIE I MONTAŻ
Maty CTK Premium należą do grupy najbardziej efektywnych i zarazem najlżejszych materiałów antywibracyjnych dostępnych na rynku. Przeznaczone są do najskuteczniejszego obniżania poziomu drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej. Bardzo dobrze sprawdzają się podczas prac, których celem jest poprawa akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania wysokiej klasy sprzętu car audio oraz podczas wykonywania profesjonalnych instalacji ogólnego wyciszania pojazdów. Maty CTK Premium są samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się przy temperaturze otoczenia od +10ºC do +30ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Samoklejąca warstwa butylowo-polimerowa posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej wzrasta, tworząc nierozrywalną spójną całość.
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest "zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową (100 mikrometrów lub więcej), która zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
- warstwa 1 - wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu, którymi są wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Dominator, CTK Premium, CTK Standard Professional),
- warstwa 2 - piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, CTK Elastic F, pianki polietylenowe CTK TempoFix),
- warstwa 2 / 3 - miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i/lub częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, pełną jednocześnie rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat). Dla najlepszego efektu podczas wyciszania hałasu drogowego zaleca się także montaż membrany akustycznej CTK Block Pro, jako ostatniej trzeciej warstwy na dolnych poziomych elementach karoserii.