CTK WaveFix 15
Jeden z najbardziej efektywnych i najskuteczniejszych w działaniu materiałów dźwiękochłonnych z najwyższej klasy Premium, jakie są obecnie dostępne na rynku o podobnej grubości. Istnieje jeszcze tylko kilka produktów o porównywalnych właściwościach, które są oferowane przez znanych producentów po znacznie wyższych cenach. CTK WaveFix 15, to samoprzylepna, bardzo elastyczna, bardzo miękka i delikatna w dotyku mata dźwiękochłonna na bazie specjalistycznego poliuretanu "z pamięcią", zaimpregnowanego preparatem dźwiękochłonnym. Charakteryzuje się bardzo wysoką zdolnością rozpraszania i pochłaniania dźwięku (hałasu) w zakresie średnich i wysokich częstotliwości (szum, świst) oraz dobrymi właściwościami termo-izolacyjnymi. Dźwiękochłonny impregnat dodatkowo poprawia właściwości akustyczne, chroni przed wchłanianiem wilgoci z powietrza, rozwojem drobnoustrojów, pleśni i bakterii oraz zabezpiecza materiał bazowy przed starzeniem. Pianki CTK WaveFix 15 posiadają porowatą strukturę z kombinacją półotwartych i częściowo zamkniętych komórek o dużej gęstości, zróżnicowanych wymiarach i nieregularnych kształtach. Komórki zamknięte dobrze izolują/blokują hałas i ciepło, a komórki otwarte skutecznie pochłaniają dźwięk wewnątrz swej nieregularnej struktury. Dzięki temu, maty piankowe WaveFix 15 działają równocześnie w dwóch różnych obszarach, gdyż posiadają kluczowe właściwości, jakimi charakteryzują się zarówno materiały absorbujące dźwięk, jak i materiały izolujące hałas. Profilowanie typu "fala" dodatkowo zwiększa aktywną powierzchnię dźwiękochłonną, w efekcie czego, absorpcja dźwięku jest znacznie wyższa w porównaniu ze standardowymi materiałami o płaskiej powierzchni. Pianka charakteryzuje się także tak zwanym "efektem pamięci kształtu", czyli posiada właściwość powolnego powrotu do pierwotnej postaci po mocnym ściśnięciu. Rozprężając się powoli z niewielką siłą, dokładniej wypełnia szczeliny i wolną przestrzeń pomiędzy dwoma sąsiadującymi panelami, elementami nadwozia lub tapicerki samochodu, bez ryzyka ich odkształcenia i wypchnięcia z zatrzaskiwanych elementów mocujących. Dzięki bardzo miękkiej i elastycznej strukturze, maty wyciszające CTK WaveFix 15 są bardzo łatwe w montażu na płaskich oraz nieregularnych powierzchniach, nawet o bardzo skomplikowanym kształcie. Przeznaczone są do stosowania wewnątrz kabiny pojazdu, przede wszystkim za plastikowymi panelami, elementami tapicerki, podsufitki, deski rozdzielczej, a także w bagażniku, na powierzchniach nadkoli i błotników, jako bardzo efektywny materiał pochłaniający hałas drogowy. Maty CTK WaveFix 15 zapewniają kilka razy wyższą absorpcję dźwięku niż inne standardowe materiały wyciszające o podobnej grubości. Najbardziej efektywnie działają w szerokim zakresie częstotliwości powyżej 700 Hz, jednak redukcja hałasu rozpoczyna się już od ok. 100 Hz. Oznacza to, że jeżeli celem jest naprawdę skuteczne i wyraźnie odczuwalne wyciszenie wnętrza kabiny samochodu, to ten materiał jest wręcz obowiązkowy w każdej profesjonalnej instalacji wyciszającej. Dzięki bardzo łagodnej sprężystości oraz zdolności spowolnionego dopasowywania się do kształtu szczelin i wolnej przestrzeni pomiędzy dwoma elementami, pianki dźwiękochłonne CTK WaveFix 15 doskonale sprawdzają się również jako materiał redukujący trzaski, skrzypienie oraz rezonanse plastikowych paneli kabiny i tapicerki samochodowej (np. boczki drzwiowe, podsufitka, kokpit, konsola tunelu środkowego, słupki, tapicerka klapy bagażnika, itp.), pełniąc rolę miękkiej, amortyzującej i wyciszającej przekładki, pomiędzy dwoma drgającymi płaszczyznami, np. pomiędzy boczkiem drzwiowym i wewnętrznym poszyciem drzwi. Materiał ten, może być również stosowany do redukcji grzechotania wiązek i złącz elektrycznych, a także do wyciszania urządzeń przemysłowych, maszyn i pomieszczeń oraz do wygłuszania wnętrza kolumn głośnikowych i obudów subwooferów. W przypadku montażu na metalowych elementach nadwozia samochodu (np. dach, boki i nadkola bagażnika), maty piankowe CTK WaveFix 15 należy montować jako ostatnią warstwę akustyczną (drugą lub trzecią) na podłożu, które najpierw zostało wytłumione antyrezonansową matą alu-butylową i ewentualnie dodatkowo odizolowane pianką termo-akustyczną.
UWAGA!
To nie jest standardowa gąbka akustyczna lub techniczna o niewielkiej gęstości i niskiej skuteczności.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- grubość: fala 7/15 mm (najniższy/najwyższy punkt +/- 10%)
- jeden z najbardziej efektywnych materiałów dźwiękochłonnych klasy Premium, spośród dostępnych obecnie na rynku o podobnej grubości
- samoprzylepna, bardzo elastyczna i bardzo miękka mata piankowa o bardzo wysokiej zdolności pochłaniania dźwięku w paśmie średnich i wysokich częstotliwości, dzięki strukturze z półotwartymi i częściowo zamkniętymi komórkami, redukuje hałas również w niższym zakresie pasma akustycznego (zaczyna działać już od ok. 100 Hz), może także spełniać rolę izolacji termicznej w suchych miejscach wnętrza kabiny (np. na dachu za podsufitką)
- materiał bazowy: specjalistyczny poliuretan "z pamięcią" zaimpregnowany preparatem dźwiękochłonnym, porowata gąbczasta struktura z kombinacją półotwartych i częściowo zamkniętych komórek o dużej gęstości, zróżnicowanym rozmiarze i kształcie
- profilowanie typu "fala" zwiększa aktywną powierzchnię dźwiękochłonną, dzięki czemu absorpcja dźwięku jest wyższa w porównaniu ze standardowymi materiałami o płaskiej powierzchni
- materiał charakteryzuje się tzw. "efektem pamięci kształtu", czyli właściwością spowolnionego powrotu do pierwotnej postaci po mocnym ściśnięciu - rozprężając się powoli z niewielką siłą, dokładniej wypełnia szczeliny i wolną przestrzeń pomiędzy dwoma sąsiadującymi elementami nadwozia lub tapicerki
- najbardziej efektywna redukcja hałasu w paśmie częstotliwości powyżej 700 Hz
- poziom absorpcji dźwięku: do 85%
- wymiary arkusza: 500x400 mm
- powierzchnia arkusza: 0,20 m2
- waga arkusza: 0,15 kg (0,75 kg/m2)
- ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym: 10 szt. / 2,0 m2
- zalecana temperatura montażu: +10ºC do +30ºC
- zakres temperatury stosowania i eksploatacji: -40ºC do +100ºC
- produkt nietoksyczny, bezwonny, odporny na wilgoć z powietrza i promieniowanie UV, nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych przez kilkanaście lat
- mata piankowa może być stosowana w motoryzacji oraz w pomieszczeniach zamkniętych, w miejscach nie narażonych na bezpośrednie działanie wody
- wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie w samochodzie: w suchych miejscach za lub pomiędzy panelami i elementami tapicerki wewnątrz kabiny - np. tył boczków drzwiowych, osłony słupków A/B/C, dach za podsufitką, deska rozdzielcza, konsola tunelu środkowego, ściana grodziowa silnika od strony kabiny, tylne wewnętrzne nadkola, boczki bagażnika i obszar tylnych błotników, itp. - w przypadku wyciszania metalowych elementów nadwozia, należy montować jako ostatnią warstwę akustyczną (drugą lub trzecią) na podłożu, które najpierw zostało wytłumione antywibracyjną matą alu-butylową i dodatkowo odizolowane pianką termo-akustyczną
- cena za 1 arkusz o wymiarach 50x40cm (0,20 m2)
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
- wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu - wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Dominator, CTK Premium, CTK Standard),
- piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, pianki polietylenowe CTK TempoFix),
- miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, jednocześnie pełnią też rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat, efektywne pianki o podwyższonej gęstości CTK SilenceMat).
CTK WaveFix 15s - pianka wyciszająca klasy Premium – cisza na najwyższym poziomie!
Jeżeli należysz do grona osób wymagających, którym zależy na produktach najwyższej jakości, to z całą pewnością powinieneś sięgnąć po CTK WaveFix 15s - pianka wyciszająca klasy Premium. Jest to doskonały produkt, który sprawi, że wnętrze Twojego auta stanie się wręcz wolne od jakichkolwiek hałasów. Czas najwyższy zapomnieć o zgiełku autostrady, który skutecznie może nas zmęczyć podczas jazdy. Odpowiednie wygłuszenie naszego samochodu to podstawa. W takim wypadku zaufaj sprawdzonej marce, która spełni wszystkie Twoje oczekiwania.
Zapoznaj się z nasza bogatą ofertą!
Firmy CTK nie trzeba nikomu przedstawiać, ponieważ bez problemu można ich uznać za specjalistów w dziedzinie wygłuszania samochodów. Wszystkie ich produkty, cieszą się ogromnym zainteresowaniem na całym świecie. Zapraszamy do zapoznania się z naszą bogatą ofertą tego producenta!
Na podstawie 0 opinii
ogólnie