Wodoodporna, samoklejąca mata ze spienionej gumy do izolacji wnętrza samochodu
przed hałasem i temperaturą - grubość 10mm, 1szt. 50x50cm, 0,25m2
Vibrofiltr Autoshim Flex 10
Samoprzylepna, lekka mata termo-akustyczna na bazie spienionej gumy (kauczuk syntetyczny) z kombinacją zamkniętych komórek o różnej wielkości. Taka struktura wewnętrzna zapewnia wysoki poziom tłumienia i pochłaniania dźwięku oraz bardzo dobre właściwości termoizolacyjne. Miękkie i elastyczne kauczukowe maty piankowe Vibrofiltr Autoshim Flex można łatwo montować na elementach o płaskiej lub nieregularnej powierzchni. Przeznaczone są do stosowania w pojazdach jako izolatory termiczne zapobiegające nadmiernemu nagrzewaniu lub wychładzaniu się wnętrza pojazdu oraz jako skuteczne bariery akustyczne izolujące kabinę od zewnętrznych hałasów mechanicznych (hałas drogowy od kół, od silnika, itp.). Dzięki właściwościom olejo i wodoodpornym, pianki te mają szerokie zastosowanie i mogą być naklejane na większość elementów nadwozia, np. na podłodze, dachu, nadkolach, wewnątrz komory klapy bagażnika oraz wewnątrz komór drzwiowych. Specyficzna struktura oraz odporność na wodę i wilgoć sprawiają, że pianki Autoshim Flex doskonale spisują się pod wykładzinami samochodowymi jako skuteczny materiał blokujący przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny pojazdu. Mogą być również stosowane na zewnętrznych elementach nadwozia (np. podszybie, nadkola zewnętrzne, maska silnika). W celu uzyskania najlepszego efektu zaleca się zastosowanie razem z samoprzylepnymi matami alu-butylowymi, których zadaniem jest wytłumienie drgań i rezonansów podłoża - piankę termo-akustyczną należy aplikować na metalowe elementy nadwozia, które wcześniej zostały wytłumione alu-butylową matą antywibracyjną. Produkt nie jest zalecany do wyciszania boczków drzwiowych lub powierzchni podobnych elementów tapicerki.
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- wodoodporna, samoprzylepna, lekka mata piankowa do termicznej i akustycznej izolacji wnętrza kabiny pojazdu
- materiał bazowy: spieniona guma (kauczuk syntetyczny) o strukturze zamkniętych komórek
- grubość: 10 mm
- zakres temperatury pracy: -40ºC do +85ºC
- współczynnik przewodności cieplnej: 0,032 - 0,034 W/m2
- izolacja akustyczna DIN 4109: do 36 dB(А)
- wymiary arkusza: 50x50 cm
- powierzchnia arkusza: 0,25 m2
- waga arkusza: 0,17 kg (0,68 kg/m2)
- ilość arkuszy w opakowaniu: 10 szt. / 2,5 m2
- kolor: czarny
- produkt wodoodporny, olejoodporny, nietoksyczny, bezwonny, nie zawiera azbestu, nie absorbuje wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych
- mata może być stosowana w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- zastosowanie w samochodzie: komory drzwi, dach, podłoga, nadkola, boczne blachy bagażnika, ściana grodziowa komory silnika - montaż ukryty pod wykładzinami lub za elementami tapicerki. Naklejać na dokładnie odtłuszczone powierzchnie metalowych elementów nadwozia o płaskiej lub łagodnie przetłoczonej powierzchni, najlepiej jako drugą warstwę na wcześniej zamontowaną i odtłuszczoną alu-butylową matę tłumiącą. Produkt nie jest zalecany do wyciszania boczków drzwiowych lub powierzchni podobnych elementów tapicerki.
- cena za 1 arkusz o wymiarach 50x50cm (0,25 m2)
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
- warstwa 1 - wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu, którymi są wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące Vibrofiltr PRO),
- warstwa 2 - piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe Vibrofiltr Flex, pianki polietylenowe Vibrofiltr ECO),
- warstwa 2 / 3 - miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i/lub częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych pełnią jednocześnie rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne Vibrofiltr Autoshim, Vibrofiltr Autoshim Wave, maty wyciszające na bazie włókniny Vibrofiltr Felt Acoustic).
Na podstawie 0 opinii
ogólnie